„Vykdydami programoje siūlomas veiklas mano mokiniai įgijo svarbių žinių apie tai, kaip planuoti išlaidas ir pajamas, kaip ir kokius sprendimus priima vartotojai, siekdami patenkinti poreikius ir norus. Taip pat sužinojo, kuo svarbūs pinigai ir kaip jų užsidirbti, taupyti ir dalytis”, – Vilniaus r. Pagirių „Pelėdžiuko” vaikų darželio mokytoja.

„Aš pats“

Tai 5 pamokų ciklas, skirtas priešmokyklinio ugdymo ir / arba 1-ų pradinio ugdymo klasių finansinio raštingumo ugdymui. Turinys parengtas ir adaptuotas pagal priešmokyklinio ugdymo ir 1-ų pradinio ugdymo klasių bendrąsias programas. Programos metu mokiniai per praktinio veikimo veiklas susipažįsta su baziniais asmeninių finansų ir ekonomikos principais.

 

 

Sužinok daugiau apie programą:

Ugdymo turinys

Baigę mokymo programą mokiniai gebės:

  • suprasti ekonominių pasirinkimų svarbą;

  • paaiškinti skirtumą tarp poreikių ir norų;

  • suprasti, kas yra pinigai, kaip jie uždirbami ir taupomi; 

  • identifikuoti dalinimosi su mažiau turinčiaisiais svarbą.

Pirma pamoka. Vieną ar kitą? Pasirink!

Mokiniai mokosi priimti ekonominius sprendimus ir rinktis.

Antra pamoka. Ar man reikia to, ko noriu?

Mokiniai supranta, kad žmonės turi būtinųjų poreikių ir norų, sužino, kad tie, kurie protingai tvarko pinigus, moka atskirti poreikius ir norus.

Trečia pamoka. Kaip užsidirbti?

Pasakojimo veikėja padeda atskleisti, kaip galima užsidirbti pinigų.

Ketvirta pamoka. Kaip taupyti?

Mokiniai supažindinami su taupymo sąvoka, sužino, kodėl svarbu turėti tikslą.

Penkta pamoka. Kaip dalytis?

Mokiniai susipažįsta su pasakojimo veikėjais ir sužino, kad galima uždirbtus pinigus skirti bendruomenei padėti.

Metodinė medžiaga mišriam ir kontaktiniam mokymui (-si)

  • Praktiniam programos veiklų įgyvendinimui parengtos išsamios ir patrauklios metodinės priemonės. 

  • Parengtas metodinių priemonių komplektas vienai klasei, kurį sudaro: mokytojo vadovas, mokinio dienoraščiai, iliustruotų sąvokų kortelių rinkinys (skaitmeninis), plakatas „Poreikiai ir norai“ (skaitmeninis), poreikių ir norų lapai, plakatas „Aš uždirbau“, kambarių lapai, kambarių tvarkymo darbų lapai, plakatas „Trys dešimtukai“ (skaitmeninis), popieriniai bankai, euro monetų lapai, knyga su paveikslėliais „Sveika sugrįžusi!” (skaitmeninė), knyga su paveikslėliais „Karolis sodina daržą“ (skaitmeninė), pasakojimo kortelių lapai, programos baigimo pažymėjimas.

Nuotoliniam mokymui (-si)

  • Sukurta galimybė naudotis visa programos „Aš pats“ metodine medžiaga nuotoliniu būdu. 

  • Visi mokymus pabaigę mokytojai gauna prisijungimą prie Junior Achievement Mokymosi Platformos (JAMP), kurioje patalpinta skaitmeninė medžiaga.

LJA Efektas

„Ketvirtį amžiaus Lietuvoje ir net 100 metų pasaulyje taikomos Junior Achievement programos formuoja aiškią žinią – praktinis jaunimo verslumo, finansinio raštingumo ir ekonomikos ugdymas pamatuojamai atsiperka valstybės ekonomikai. Vis labiau suprantame praktinio verslumo ugdymo teikiamą naudą ir visi prisiimame savo atsakomybės dalį už verslumo ugdymo diegimą mokyklose. Tikiuosi, kad sukaupta svari mūsų ekspertinė patirtis ir toliau prisidės prie vieno iš svarbiausių darbų – ugdyti savimi pasitikinčius ir sėkmingus Lietuvos piliečius“, – Andželika Rusteikienė, LJA direktorė.

Plačiau

Mokytojų

+0

Mokinių

+0

Bendruomenės narių

+0

„Aš pats“ programos patirtys

Mokytojai apie „Aš pats“ programą:

  • „Pirmokams irgi patiko užsiėmimai, jie greitai įsiminė svarbiausias sąvokas, aktyviai dalyvavo pokalbiuose, noriai sugalvodavo savo pavyzdžius įvairioms situacijoms. Daug emocijų buvo trečioje pamokoje, kai reikėjo sutvarkyti kambarius ir uždirbti pinigų. Vieni buvo patenkinti darbo rezultatais, kiti labai nusiminė, nes nepavyko uždirbti nei vieno euro. Skaitmeninė užduotis padėjo vaikams įtvirtinti pamokoje įgytas žinias ir paįvairinti pamokos veiklas. Pirmokai buvo patenkinti, kad popierinius bankus galės parnešti namo ir dauguma įvardijo, kokiam tikslui pradės taupyti pinigus. Keli mokiniai pareiškė, kad sutaupys pinigų ir atiduos tėvams ir tokiu būdu padės įveikti sunkumus buityje. Vaikai suvokė, kad už kasdienę ruošą namuose paprastai nemokama, bet galės užsidirbti pinigų atlikę papildomą darbą. Besaikis vartotojiškumas – tai didžiulė mūsų dienų problema ir labai gerai, kad šioje programoje vaikams galėjome paaiškinti apie aukojimą kitiems“, – Vilniaus „Žaliakalnio“ darželio mokyklos pradinio ugdymo mokytoja

 

 

  • „Programa labai naudinga, skatinanti vaikų mąstymą, mokanti taupyti, skaičiuoti, siekiant suvokti, kad už atliktą darbą yra atlygis. Įsisavinome elgesio parduotuvėje taisykles. Vaikai įgijo žinių tarp sąvokų „noras ir poreikis“. Plėtėsi vaikų žodynas, susipažinome su naujais žodžiais“, – Telšių „Atžalyno“ progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja