Praėjo jau antroji „Lietuvos Junior Achievement finansinio raštingumo savaitė „Daugiau nei pinigai“! Daugiau nei 90 000 mokinių vienu metu balandžio 14-18 dienomis interaktyviai mokėsi finansinio raštingumo, sprendė užduotis bei bandė kūrybiškai įveikti finansinius iššūkius.

Finansinis raštingumas – tai ne tik žinios. Tai daugybė skirtingų kompetencijų, apimančių įgūdžius, elgseną ir požiūrį į pinigus. 2025 m. Lietuvos bankų asociacijos užsakymu atliktas tyrimas parodė, jog lietuviai pakankamai gerai išmano apie taupymą, tačiau tik mažiau nei ketvirtadalis (24 proc.) geba atsakyti į klausimus, susijusius su finansiniais instrumentais ir ekonominiais reiškiniais. Tyrimas taip pat atskleidė, jog didžiausias pajamas Lietuvoje uždirba asmenys, kurių finansinio raštingumo indeksas viršija 70 balų, nors bendras šalies vidurkis siekia tik 46 balus (Lietuvos bankų asociacija, 2025).

Nors finansinis raštingumas vis dažniau įvardijamas kaip vienas svarbiausių šiuolaikinio žmogaus įgūdžių, jo ugdymas Lietuvos mokyklose, ypač pradinėse ir pagrindinėse klasėse, vis dar nėra pakankamai integruotas. Mokytojai neretai susiduria su iššūkiais – stokoja ne tik laiko, bet ir šiuolaikiškų, vaikams suprantamų ir įtraukiančių ugdymo priemonių. Vis dėlto, situacija pamažu keičiasi: pradinėse klasėse vis daugiau pedagogų pradeda taikyti finansinio raštingumo programas, tokias kaip „Lietuvos Junior Achievement“, kurios padeda vaikams jau nuo mažens susipažinti su pajamomis, išlaidomis, biudžeto planavimu ir net verslo kūrimo ar investavimo pagrindais.

Pastebima, kad mokyklose, kuriose ugdymas pradedamas anksti, vaikai net du kartus geriau atsako į su finansais susijusius klausimus nei jų bendraamžiai kitose mokyklose. Tuo tarpu ten, kur finansinis ugdymas nėra sistemingas, vaikams dažnai sunku savarankiškai valdyti pinigus ir priimti sprendimus. Svarbiausias vaidmuo šiame procese tenka tėvams – ne tik dalintis žiniomis, bet ir leisti vaikams klysti, mokytis iš patirties bei kartu aptarti sprendimų pasekmes. „Drąsiai duokime vaikams kišenpinigių – savaitės, vėliau gal net mėnesio sumą, kad jie galėtų patys su jais planuoti. Tegul išleidžia nors ir viską per vieną dieną kad ir 30 kartų! Nes tai yra santykinai dar maži pinigai šiandien. Daug labiau skaudės tada, kai jie uždirbs tūkstančius eurų ir per vieną dieną viską išleis.“ – teigia „Lietuvos Junior Achievement“ direktorė Andželika Rusteikienė.

Tad ypatingai džiaugiamės šių metų finansinio raštingumo savaitės rezultatais. Daugiau nei 90 000 dalyvių – ne tik mokinių skaičius. Tai 54 savivaldybės ir 1702 mokytojai iš visos Lietuvos padedantys skleisti žinią apie finansinio raštingumo svarbą bei ugdyti jaunąją kartą🚀

Interaktyvi mokymosi patirtis LJA edukacinėje programėlėje „Jaunieji finansininkai”!

Šiuolaikinės technologijos tampa nepakeičiamu pagalbininku padedant mokiniams suprasti sudėtingas temas – tokias kaip finansinis raštingumas – patrauklia ir įtraukiančia forma. Tad jau antrus metus mokiniai turėjo galimybę mokytis edukacinėje programėlėje ,,Jaunieji finansininkai“. Savaitės metu programėlės užduotis sprendė daugiau nei 21 tūkstantis 2-8 kl. mokinių iš visos Lietuvos. Mokiniai atsakė daugiau nei 2 milijonus klausimų tokiomis temomis kaip taupymas, biudžeto sudarymas, verslo kūrimas, investavimas ir daugiau!

 

Nors didžiausias laimėjimas – finansinio raštingumo savaitės metu įgytos žinios, nekantraujame paskelbti mokyklas, kurios šiemet bus apdovanotos išskirtinėmis „finansinėmis pagalvėmis“ – jaukiais sėdmaišiais, simbolizuojančiais finansinį saugumą ir stabilumą:

 

🏆2-8 kl. mokyklos buvo vertinamos pagal bendrą mokyklos mokinių aktyvumą edukacinėje platformoje „Jaunieji finansininkai“.

 

Jūsų dėmesiui –  TOP 25 aktyviausios mokyklos, kurioms jau visai netrukus iškeliaus „finansinės pagalvės“! Mokyklų sąrašui išvysti spauskite čia👆

 

🏆0-1 kl. Edukacinio superherojaus kūrimo konkurso „Finansų superherojus (-ė)“ Remiantis specialiai finansinio raštingumo savaitei LJA sukurta audiovizualine pasaka „Tutis Išlaidutis ir Investicinė pupa“ mokiniai turėjo sukurti naują finansiškai atsakingą superherojų, turintį ypatingą galią: valdyti finansines rizikas!

 

Atsižvelgiant į tai, ar superherojus superherojus atitinka užduoties sąlygą – valdo finansines rizikas, yra vizualiai patrauklus ir originalus, pristatome TOP 3 kūrybinius darbelius:

🥇1 vieta: Rizikėlė Milė – Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyrius. Mokytoja Lina Pocienė.

🥇2 vieta: Eurutė – Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazija. Mokytoja Ala Kirkevič.

🥇3 vieta: Strategiukas – Panevėžio „Vilties“ progimnazija. Mokytoja Asta Sakalienė.

Sveikiname – šios mokyklos bus apdovanotos išskirtiniais sėdmaišiais su užrašu ,,finansinė pagalvė”!🎉

🌟0-1 kl. Edukacinio superherojaus kūrimo konkursas „Finansų superherojus (-ė)“. Sulaukėme daugybės įvairiausių finansinių superherojų, tad norime pasidalinti su jumis kūrybiškiausiais ir originaliausiais vaikų darbais. Atraskite mokinių darbus čia:

🌟2-4 kl. komikso kūrimo iššūkis: LJA audiovizualinės pasakos „Tutis Išlaidutis ir Investicinė pupa“ pabaigoje Tutis susiduria su klausimu: kada verta taupyti, o kada investuoti? Mokiniai turėjo sugalvoti, kaip toliau klostėsi istorija ir nupiešti ją komikse. Atraskite kūrybiškiausius mokinių komiksus čia:

Dėmesio! LJA audiovizualinės pasaka „Tutis Išlaidutis ir Investicinė pupa“ nuo šiol yra visiems prieinama Youtube platformoje. Tad naudokitės šia edukacine priemone ir dalinkitės su mokiniais, tėvais, mokytojais, ar kitais bendruomenės nariais!

🌟5-8 kl. memų kūrimo iššūkis ,,Aš ir mano finansai“. Mokiniai turėjo galimybę pasijuokti iš kasdieninių finansinių situacijų kurdami memus ir varžydamiesi klasėje dėl juokingiausio ir geriausiai atspindinčio tikras situacijas memo titulo. Atraskite originaliausius mokinių memus čia:

Nuoširdžiai dėkojame ir partneriams, kurie padėjo šiai savaitei įvykti: Lietuvos bankui, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, „Baltajai bangai“ bei Valstybinei mokesčių inspekcijai – kartu kuriame finansiškai stipresnę ateitį!