Gegužės 20-tą dieną „Kablys+kultūra“ dėl geriausios šių metų jaunosios bendrovės titulo konkuruos 40 atranką įveikusių mokinių bendrovių. Nacionalinėje eXpo mokomosios bendrovės, dalyvaujančios „accelerator_x“ programoje, pristatys savo sukurtas paslaugas ir produktus. Konkurso organizatoriai pasakoja, kad bendrovės buvo išrinktos iš 870 šiemet veikusių jaunųjų bendrovių, o Nacionalinėje eXpo jų laukia kompetentinga komisija ir lankytojų dėmesys.

 

Rekordiniai „accelerator_x“ programos metai

 

„Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) vadovė Andželika Rusteikienė pasakoja, jog šiemet verslus mokyklose kūrė daugiau nei 3000 vaikų. „Šie mokslo metai „Lietuvos Junior Achievement“ buvo ypatingi. Kartu su „Versli Lietuva“ ir kitais partneriais „accelerator_x“ jaunųjų bendrovių programą išplėtėme beveik keturis kartus. Mokyklose susikūrė šimtai verslų – dabar skaičiuojame, kad tokių buvo net 870. Mokiniai kūrė produktus, tyrinėjo rinkas, platino akcijas ir pritraukė investicijas. Bendrovių pritrauktų investicijų vertė perkopė 80 000 eurų“, – sako A. Rusteikienė.

 

A.Rusteikienė atskleidžia, kad nacionalinėje eXpo dalyvaujančios komandos – tai aktyviausios, daugiausiai pasiekusios bendrovės. „Per praėjusius metus šios bendrovės išsiskyrė savo inovatyvumu, patrauklia rinkodara, įžvalgiais pardavimų sprendimais. Didžiuojamės mokinių darbu ir dėkojame jų mokytojams už mentorystę ir pagalbą. Atėjo laikas išsiaiškinti, kuri Lietuvos jaunoji bendrovė bus išrinkta geriausia. Laimėtojai ne tik pelnys šį reikšmingą titulą, bet taip pat gaus galimybę (ir pareigą) atstovauti Lietuvą Europos jaunųjų bendrovių konkurse Estijoje“, – apie laukiantį konkursą kalba „Lietuvos Junior Achievement“ direktorė.

 

Moksleiviai išnaudoja technologijas

 

A.Rusteikienė sako, kad šie metai išsiskyrė ne tik sparčia programos plėtra, bet ir bendrovių užsispyrimu sukurti inovatyvius technologinius sprendimus. „Jaunųjų bendrovių programa „accelerator_x“ sukurta taip, jog skatintų kurti inovacijas. Stengiamės moksleiviams parodyti, jog jie gali pasiekti daugiau nei iš pradžių gali pasirodyti. Ir jie tai padaro!“,– džiaugiasi pašnekovė. Ji pasakoja, kad šiemet nemažai bendrovių kuria mobiliąsias programėles, technologinius produktus, net teikia internetinių tinklalapių apsaugos paslaugas.

 

Pašnekovė sako, kad tokie sprendimai, kuriuos kuria jaunosios bendrovės, gali nustebinti net ir tikrus technologijų profesionalus. Jaunoji bendrovė „Ecoshelf“ iš Alytaus Jotvingių gimnazijos – inovatyvi biotechnologijų ir biomedicinos inžinerijos produktus gaminanti jaunoji bendrovė, kuri konstruoja pasaulinėje rinkoje paklausius inovatyvius medicinos ir buities sprendimus. Bendrovės tikslas – į masinę gamybą išleisti bioninę ranką, skirtą medicininiam protezavimui bei išmanųjį namų ir biuro daržą.

 

Jaunoji bendrovė „Trusty“ siūlo pardavinėja tinklalapių saugumo ir spartumo sprendimą. „Bendrovė sako, jog jų veikla padeda išspręsti saugumo spragas bei turinio pristatymo greičio iššūkius. Jaunoji bendrovė, pavyzdžiui, siūlo tinklalapių apsaugą, naujovišką CDN tinklą, iš nuorodos gebantį atpažinti, kokį turinį reikia pristatyti greičiau. Vartotojas, naudodamas „Trusty“ CDN, greičiau gauna reikiamus dokumentus, atsakingus už greitą tinklalapio veikimą“,– technologinius bendrovių pavyzdžius vardina „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė. Ji priduria, jog tokių bendrovių sąrašas nesibaigia ir kviečia susipažinti su jomis eXpo metu.

 

Bendrovės rūpinasi tvarumu

 

Dar viena tema, kuri svarbi augančiai antreprenerių kartai – visapusiškas verslų tvarumas. „Kai kurie mokinių verslai integruoja tvarumą į savo tiekimo grandines, kasdienę veiklą, taip užtikrindami kokybišką ir tvarią veiklą. Kiti tvarumui skiria dar daugiau dėmesio ir renkasi kurti tokius verslus, kurie jau yra panašesni į socialinį verslą – šalia veikiančio verslo modelio turi socialinę / aplinkosauginę misiją“, – apie tvarias jaunąsias bendroves pasakoja A.Rusteikienė.

 

Jaunoji mokinių bendrovė „BIO MERAA“ sukūrė ekologišką dantų pastą tvarioje pakuotėje. „Mokinių produktas skatina mažinti plastiko naudojimą kasdienybėje, siūlo rinktis gamtai draugišką produktą. Mėtų skonio dantų pasta pagaminta iš 100% natūralios kilmės ingredientų, o tvarus indelis iš Kraft popieriaus. Pakuotė suyra per dvi savaites arba gali būti perdirbama“, – pasakoja A.Rusteikienė.

 

Mokiniai pastebi sudėtingus klausimus visuomenėje ir imasi juos spręsti. Pavyzdžiui, jaunoji bendrovė „Alser zero waste“ rūpinasi aplinkos tarša, todėl nusprendė kurti žaislus augintiniams, pagamintus iš 100% perdirbtos tekstilės.  „Didžiuojamės bendrovėmis, kurios savo pavyzdžiu parodo, jog gali prisidėti prie žiedinės ekonomikos, rasti naujų būdų, kaip spręsti įsišaknijusias problemas“, – sako A.Rusteikienė.

 

Apie „Lietuvos Junior Achievement“ ir „accelerator_x“

 

Organizatoriai pabrėžia, kad renginys yra nemokamas ir atviras visiems. Expo vyks nuo 11 iki 13 valandos.

 

„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: strateginiai poveikio investuotojai SEB bankas ir „Moody‘s Lietuvoje“ bei strateginiai investuotojai „UPS“,  „Narbutas“, „Scandagra“, partneriai „Coca-Cola Foundation“, „MJJ fondas“ ir kiti. Daugiau informacijos apie organizaciją rasite www.lja.lt

 

„accelerator_x“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.