Organizacijos „Hofstede Insights“ atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos moksleiviai yra orientuoti į ilgalaikius rezultatus, pragmatiški. Tačiau jie laikosi status quo, riboja save ir vengia rizikos, stokoja verslo ambicijų. Organizacijos, dirbančios su moksleivių verslumo ugdymu, „Lietuvos Junior Achievement“ atstovai pastebi, jog auganti lietuvių moksleivių karta yra viena protingiausių ir versliausių, kokią kada turėjome, tačiau jie per menkai pasitiki savo kūrybinėmis galiomis ir kuria tik savo regionui ar šaliai – nežvelgdami plačiau, pasauliniu mastu.

Naujas mokomųjų bendrovių etapas – „AcceleratorX“

„Lietuvos Junior Achievement“ ketvirtį amžiaus vykdyta mokomųjų bendrovių programa atsinaujina ir nuo šiol vadinsis „AcceleratorX“. Ši verslumo programa turėtų stumtelėti Lietuvos moksleivius tarptautinio verslo, drąsesnių sprendimų link ir paskatinti galvoti apie savo kuriamą produktą platesniame kontekste. Pasak „Lietuvos Junior Achievement“ vadovės Andželikos Rusteikienės ši iniciatyva – natūralus antras žingsnis po jau 25-erius metus veikiančios mokomųjų bendrovių programos.
Iki šiol dalyvaudami „Junior Achievement“ mokomųjų bendrovių kūrime moksleiviai patys pasiskirstydavo užduotimis, tikslais, kurdavo realų produktą ir jį parduodavo mugėse. Tačiau ypač regionuose pastebima, kad moksleivių idėjos būna mielos, susiję su rankų darbu, tačiau retai mąstoma apie tai, kaip jų kuriamas produktas ar paslauga atrodo pasauliniame kontekste. Ir jei žiniomis ir įgūdžiais Lietuvos moksleiviai neatsilieka nuo užsienio jaunimo, tai pasitikėjimo ir ambicijų stoka tampa jų konkurencine silpnybe – užsienio mokomųjų bendrovių atstovai Lietuvius lenkia požiūriu „Aš užkariausiu pasaulį!“.
Todėl būtent šis etapas skatins moksleivius drąsiau žvelgti į pasaulinę rinką. Juk netgi įprasta paskyra platformoje etsy.com jau būtų pirmas žingsnis pasirodant ir užsienio pirkėjams.
„AcceleratorX“, kaip ir iki šiol veikusi mokomųjų bendrovių programa skirta 9-12 klasių moksleiviams, jos metu jie kurs realų verslą.
Moksleiviai galės kurti „jaunąją bendrovę“ arba „jaunąjį startuolį“. Tokiu būdu mokiniai skatinami ne tik kurti produktus ir paslaugas, bet ir aukštos pridėtinės vertės informacinių technologijų verslus, mobiliąsias aplikacijas.

Bendradarbiaudama su „Verslia Lietuva“, įvairiais verslo akseleratoriais bei rizikos kapitalo fondais, organizacija „Junior Achievement“ siekia, kad „jaunuosius startuolius“ kuriantys moksleiviai, turėtų tokias pat sąlygas ir galimybes gauti mentorių pagalbą bei finansavimą, kaip ir bet kurie kiti Lietuvos startuoliai.
Keisis ir moksleivių bendrovių vertinimo kriterijai. Komisija labiau atsižvelgs į idėjos globalumą, inovacijas, darnaus vystymosi principus arba moksleivių pasiruošimą tiekti prekes ar paslaugas į užsienį. Todėl siekiantys geresnio įvertinimo bus priversti pagalvoti apie šias galimybes.
„Manome, kad mokiniai turėtų pradėti mąstyti plačiau ir drąsiau. Svarbu išmokyti juos ne tik generuoti idėjas, tačiau ir mesti iššūkius nusistovėjusioms normoms, konkretų sprendimą sukurti iš naujo, išeiti iš stereotipinių sprendimų ribų“, – sako „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė A. Rusteikienė.
Su „AcceleratorX“ ugdymo programa tikimasi pritraukti daugiau Lietuvos verslo atstovų, paskatinti juos, institucijas bei organizacijas auginti kartą, kuri sudarytų stiprų ateities Lietuvos ekonominį stuburą.

 

„Lietuvos Junior Achievement“ organizacijos tikslas – Lietuvos moksleiviams suteikti ekonomikos ir finansinio raštingumo teorinių ir praktinių žinių, ugdyti jų verslumą, skatinti kūrybiškumą ir inovatyvų mąstymą. Pagal „Junior Achievement“ parengtas programas šiuo metu mokoma daugiau nei 300 Lietuvos mokyklų. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas, strateginis poveikio investuotojas Moody‘s, strateginiai investuotojai: UPS Lietuvoje, Coca-Cola HBC Lietuva, The Coca-Cola Foundation, Narbutas.