Sėkmingai sukurti ir vystyti verslą gali ir moksleiviai

Vietoj mokyklos suolo – nuosavas verslas

Sėkmingai sukurti ir vystyti verslą gali ir moksleiviai. Konferencijoje „Verslas jauniems“ keturių įmonių įkūrėjai dalinosi verslo patirtimi. Visi jie savo verslus pradėjo kurti dar mokydamiesi mokykloje.

Svarbu norėti

Abiturientės Augustė Kaknevičiūtė ir Šarūnė Vaidelinskaitė įmonės „So Cheeky“ įkūrėjos entuziastingai tvirtino, jog svarbiausia didžiulis noras. Merginos kuria telefonų dėklus. „Darome tai, kas mums pačioms patinka ir atrodo gražu“, –  sakė startuolio įkūrėjos.

A. Kaknevičiūtė ir Š. Vaidelinskaitė norintiems savo verslo pataria apsižvalgyti aplinkui ir surasti idėją. Tai nėra kažkoks sudėtingas procesas, kaip gali kitiems pasirodyti, tiesiog reikia smalsiai žiūrėti į aplinką, kuri mus supa.  Merginos sako, kad reikia labai atsakingai pasirinkti komandos narius, šių žmonių vertybės turi sutapti.

Taip pat svarbu kūrybiškumas. Produktas ar paslauga sulauks daugiau dėmesio, jeigu atrodys išskirtinis ir įdomus. Ir svarbu žinoti savo verslo tikslinę auditoriją ir daugiausia dėmesio skirti būtent jai, o nesistengti žūtbūt aprėpti visą rinką. Santykiai su klientais turi būti šilti ir draugiški.

Startuolio kūrėjos nemano, jog yra kažkuo pranašesnės už kitus. „Esame tokios pat kaip visi. Svarbu turėti didžiulį norą ir nebijoti suklysti arba klausti. Yra daugybė žmonių, kurie gali padėti“, – teigė A. Kaknevičiūtė ir Š. Vaidelinskaitė.

Kritikos išvengti neįmanoma?

Juozas Mikulėnas dar mokydamasis mokykloje įsteigė „Fast Focus“ įmonę, kuri teikia fotografijos, filmavimo ir grafikos paslaugas. J. Mikulėnas pripažino, kad bendraamžių ir mokytojų buvo nesuprastas, sulaukė neigiamų atsiliepimų. „ 12 klasę baigiau „Suaugusiųjų mokymo centre“, daugelis į šį mano sprendimą žiūrėjo „kreivai“. Tačiau, mano nuomone, tai puikus sprendimas moksleiviams, kurie neturi laiko sėdėti pamokose“, – sakė įmonės įkūrėjas.

J. Mikulėnas patarė nekreipti dėmesio į neigiamus atsiliepimus ir neobjektyvią kritiką. Blogų atsiliepimų visada bus, kad ir kokia veikla užsiimtumėme. Svarbu suprasti, kad tie kritikai dažniausiai patys nieko nedaro, todėl bando sumenkinti kitų pasiekimus. O svarbiausia atrasti savo kelią ir juo eiti.

Svarbu pelnyti pasitikėjimą

Andrius Kontrimavičius, kūrybinės agentūros „digitouch!” vadovas pasakojo, jog save išbandė įvairiose srityse: nuo nuosavos kavinės iki internetinių svetainių kūrimo. Kiekviena patirtis suteikė naujų įgūdžių. „Jeigu turiu svajonę, paverčiu ją realybe“, – teigė V. Kontrimavičius. Kiekvienas galime siekti svajonės išsipildymo, tereikia noro ir pastangų.

Šiuo metu A. Kontrimavičiaus bendradarbiauja su tokiomis įmonėmis: „Moki veži“, „MG VALDA“, „Zuzi group“. Tačiau pačioje verslo pradžioje įgyti pasitikėjimą nebuvo lengva. „Parodėme labai daug noro ir klientai mumis patikėjo. Pasitikėjimą pelnyti sunku, bet verta“, – sakė V. Kontrimavičius.

Idėja – išspręsta problema

Karolis Antanas Stankevičius, vienas iš baro Utenoje „Paletė“ įkūrėjų, sako, kad pradėti reikia nuo to, kas yra lengviausia. „Dar mokydamasis mokykloje pradėjau vasarą prekiauti ledais, po to įkūrėme ledainę gimnazijoje, kuri tapo konkurente gimnazijos valgyklai, tad teko uždaryti. Vėliau atidarėme vasaros terasą mieste, kol galiausiai kilo idėja atidaryti barą. Pastebėjome, kad Utenos mieste trūko vietos, kurioje jauni žmonės galėtų praleisti laiką. Geriausia reklama – iš lūpų į lūpas“, – teigė K. A. Stankevičius. Rūpintis klientais būtina, Utena nedidelis miestas, jeigu klientai nebegrįš naujų rasti bus beveik neįmanoma. Tad baro įkūrėjas labai džiaugiasi, kad klientai barą mėgsta ir rekomenduoja jį savo draugams. Taip pat sėkmingam verslui svarbu geri darbuotojai. Vienas vadovas tiesiog nespės visko padaryti pats, tad būtina komanda, kuria būtų galima pasitikėti, pataria K. A. Stankevičius.

 

Parengė Vilija Mačiulskytė, 2016 m. vasario 5 d.

Nuotr. Fast Focus.

Verslas jauniems logo

(JA red.) "Lietuvos Junior Achievement" buvo "Verslas jauniems" erdvės kūrėjai "Studijos 2016" metu. Trijų denų programą sudarė garsių žmonių ir verslininkų pasidalinimai, jaunų verslininkų patirtys bei mokomųjų mokinių bendrovių mugė. Erdvės tikslas buvo įkvėpti mokinius, papasakoti kaip sukurti sėkmingą verslą bei kokie įgūdžiai vertinami verslo pasaulyje. Šie keturi pranešėjai pradėjo savo verslo kelionę Junior Achievement mokomųjų mokinių bendrovių programos metu.