Naujienos

Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Gegužės 15 d., pirmadienį, Lietuvoje prasideda jau šeštus metus iš eilės rengiama asociacijos „Investors‘ Forum“ ir skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ akcija „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“. Šiais metais ypatingas dėmesys skiriamas Lietuvos regionų šešėlinės ekonomikos problemai.

Pasak iniciatyvos globėjos prezidentės Dalios Grybauskaitės, nėra vieno recepto sumažinti šešėlinės ekonomikos mastus. Tačiau pats geriausias būdas – įtraukti kuo daugiau Lietuvos žmonių šiai problemai spręsti, didinti visuomenės pilietiškumą ir netoleranciją „šešėliui“. Kiekvienas žmogus turi suvokti, kad gaudamas atlyginimą „vokelyje“, pirkdamas kontrabandines prekes ar nereikalaudamas kvito už įsigytą prekę skriaudžia save, savo šeimą ir valstybę.

Prezidentė pabrėžė, kad siekiant kuo labiau įtraukti visuomenę, būtina aktyviai dirbti ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir regionuose.

„Akcijos savaitę kartu su skaidrios ir veiksmingos valstybės idėją remiančiais valstybės tarnautojais, visuomenės veikėjais, verslininkais, nevyriausybinių organizacijų atstovais Lietuvos miestuose ir miesteliuose skleisime žinią, kad kiekvienas galime prisidėti prie mūsų šalies stiprinimo. Ši akcija Lietuvos gyventojams jau nėra naujiena, todėl džiaugiamės, kad prie akcijos prisijungia vis daugiau gražių iniciatyvų“, – sako Rūta Skyrienė, asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė.

Daugiau apie: Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazijos antrokės, sukūrusios šilumą sugeriančius nerūdijančio plieno kamuoliukus gėrimams vėsinti, atstovaus Lietuvai tarptautiniame mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) konkurse Briuselyje. Mokinių verslo pavyzdžių Lietuvoje daug, tačiau verslumo skatinimui reikia ne tik jų pačių entuziazmo.

„Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) nacionaliniame MMB konkurse dalyvavo 44 stipriausios MMB, o vien šiais mokslo metais tokių šalies mokyklose veikė 179, kai kuriose – po 10 ir daugiau.

MMB laikomos praktinio verslumo mokymosi rezultatu, nes patys mokiniai kuria produktus ar paslaugas ir verslumo mokosi realiai: nuo idėjos brandinimo, verslo plano sudarymo iki akcijų išpirkimo ir dividendų išsidalijimo. Per 24 programos Lietuvoje metus mokiniai įsteigė 2.198 MMB, jų pajamos sudaro 685.401 Eur.

Pavyzdžiui, Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos trečiokų įsteigta MMB „FunFilm“, nuo praėjusių metų laprkčio gavusi 660 Eur pajamų, jau pardavė 49 magnetus „Clip-it“, skirtus lengviau tvirtinti priedus prie fotoaparato ar filmavimo kameros, 15 iš jų per tarptautinę e. komercijos platformą Ebay.com pasiekė Švedijos pirkėjus.

Daugiau apie: Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Gegužės 5 dieną, Vilniuje, PPC „Ozas“ vyko „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama Nacionalinė Mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) mugė – konkursas. Renginyje dalyvavo net 43 moksleiviški verslai iš visos Lietuvos. Mugės – konkurso metu buvo išrinkta geriausia 2017 metų bendrovė, kuri vyks į Briuselį atstovauti Lietuvai visos Europos mokinių bendrovių konkurse ir paraleliai rengto konkurso, organizuojamo kartu su JAV ambasada Latvijoje „Start Strong Start Up“ laimėtojai, kurie iškovojo kelionę į JAV, Silicio slėnį.

 

Šiais metas geriausias moksleiviškas startuolis – MMB C&te. Ši jaunų merginų komanda gamina plieno kamuoliukus, kurie vos per kelias minutes karštą gėrimą paverčia tinkamos gerti temperatūros. „Gegužės 5d. visai mūsų komandai buvo labai svarbi. Jai pradėjome ruoštis maždaug nuo tarptautinės mugės "JA Marketplace" Kaune. Neslėpsiu, tikrai norėjome laimėti, važiavome su aiškiu tikslu. Žinojome su kuo teks varžytis, kokios stiprios komandos dalyvių sąraše, todėl bandėme panaudoti visus įmanomus slaptus ginklus: pakeitėme stendo dizainą, susikonstravome optinės iliuzijos stalą, ataskaitą rengėme keturias dienas iki pat išnaktų, kartais tekdavo pasėdėti prie jos ir iki ketvirtos ryto. Tačiau buvo verta! Įrodėme sau, kad labai tikint ir dirbant galima pasiekti viską. Labai dėkojame tėvams, padėjusiems mokytojams, o ypač ekonomikos mokytojui Modestui Raudoniui. Jau turime daug idėjų tarptautinei mugei! Šis be proto didelis laimėjimas dar labiau užmotyvavo dirbti ir stengtis. Padarysime viską, kad Lietuva galėtų mumis didžiuotis!“ - džiaugsmo neslėpė MMB C&te prezidentė Greta Jarmalavičiūtė.

Mokinių verslams yra taikomi profesionalūs kriterijai. Komisija atsižvelgia į jaunimo sugebėjimą parduoti savo prekę ir puikų rinkos bei konkurentų išmanymą. Labai svarbu ir komunikaciniai įgūdžiai, prekės ženklo įvaizdžio formavimas, komandinis darbas. Renkant geriausius yra vertinama ir finansinė bendrovės ataskaita, kuri turi būti pildoma pagal visus verslo reikalavimus.

Nacionalinėje mugėje moksleiviai turi progą atskleisti savo verslumo potencialą ir juo įtikinti kitus. Renginio metu galima betarpiškai susipažinti su bendrovių veikla, nusipirkti jų produkcijos ir užmegzti verslo ryšius.

Daugiau apie: Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti jaunimui

Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti  jaunimui

 Turėti įdomų, prasmingą darbą, suteikiantį galimybę realizuoti save ir užsidirbti pinigų savarankiškam gyvenimui – svajonė, kurią turi bemaž kiekvienas mokyklą baigiantis jaunuolis. O dar stipriau šį poreikį jaučia tie, kuriems likimas nepašykštėjo iššūkių, dėl kurių teko palikti mokyklą, nutraukti studijas, nukreipti savo jėgas į šeimos rūpesčius. Kaip sustiprinti pasitikėjimą savimi, nuo ko pradėti pasiruošimą karjerai ir kaip laimėti konkurenciją darbo rinkoje – apie tai bus kalbama gegužės 13 d. Lietuvoje prasidedančios tarptautinės programos „Youth Empowered“ seminarų metu.


Edukacinę programą, kurios tikslas prisidėti prie jaunimo nedarbo prevencijos, mūsų šalyje kartu įgyvendins dvi organizacijos – bendrovė „Coca-Cola HBC Lietuva“ ir NVO „Junior Achievement Lietuva“.Programa „Youth Empowered“ jau prasidėjo Italijoje, Baltarusijoje, Graikijoje netrukus ji prasidės dar 25-iose šalyse, kuriose veikia „Coca-Cola HBC“.


„Lietuvoje jaunimo nedarbo lygis siekia 10,4 proc., tačiau žvelgdami į ateitį negalime šio rodiklio ignoruoti – juk kiekvienas mūsų šalyje gyvenantis jaunas žmogus yra svarbus. Visi bendromis jėgomis turime įkvėpti jį ieškoti savo stiprybių, siekti prasmingų tikslų, padėti nepasimesti suaugusiųjų pasaulyje, kuriame darbas reiškia labai daug. Todėl su šia socialinės atsakomybės programa mes jungiamės prie įvairių Lietuvos valstybės institucijų, fondų bei organizacijų pastangų ir, visų pirma, siūlome jaunimui įgyti labai praktiškų žinių, kuriomis dalinsis profesionalūs personalo valdymo bei lyderystės specialistai“, – sako „Coca-Cola HBC Lietuva“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė.


Seminarus ves „OVC Consulting“ vyresnioji konsultantė, lektorė ir psichologė Viktorija Matusevičiūtė bei jaunesnysis konsultantas Justas Kupčinskas, viešojo kalbėjimo ir lyderystės klubo „First Toastmasters of Lithuania“ prezidentė Greta Šiaučiūnaitė, asociacijos „Lietuvos startuoliai“ direktorius Donatas Smailys. Juose taip pat dalyvaus bei savo karjeros istorija su jaunimu pasidalins „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių marketingo vadovė Natalija Platonova ir Lietuvos prekybos vadovas Robertas Dabulskis.

Daugiau apie: Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti jaunimui

„Jaunojo kolegos savaitė“

„Jaunojo kolegos savaitė“

Gegužės 29 – birželio 2 dienomis kviečiame dalyvauti Jaunojo kolegos savaitėje.

 

Jaunojo kolegos savaitė – tai jau kelis metus iš eilės vykstantis projektas, kurį organizuoja iniciatyva „būsiu__“ kartu su Všį Lietuvos Junior Achievement".  

Jos metu įvairių sričių specialistus kviečiame surasti darbotvarkėje laiko profesinio kelio ieškančiam moksleiviui ir suteikti jam galimybę gyvai pamatyti, kaip atrodo Jūsų darbo diena, su kokiais iššūkiais ir užduotimis susiduriate kasdien.

 

Daugiau apie: „Jaunojo kolegos savaitė“

Sunku pratybose – lengva kare: verslininkų problemas sprendžia moksleiviai

Sunku pratybose – lengva kare: verslininkų problemas sprendžia moksleiviai

Balandžio 27 dieną, „Rise Vilnius“ erdvėje Lietuvos jaunieji verslininkai tarpusavyje varžėsi „JA Titan verslo čempionate 2017”, kurį sudarė dvi dalys – verslo simuliacija ir įmonės užduotis. Moksleiviai patyrusius verslininkus stebino ne tik profesionalumu, gebėjimais laviruoti netradiciniais sprendimais, bet ir siūlė realių problemų sprendimus „8ToGo“ komandai.

Virtualaus verslo simuliacija „JA Titan” - tai edukacinė programa, leidžianti moksleiviams susipažinti su verslo lyderių pareigomis. Dalyviai žaidimo metu tampa įmonių vadovais bei susiduria su sprendimais, kurie paprastai yra klestinčio verslininko kasdienybė. Programa apima šešias verslo sritis: kainą, gamybos lygį, investiciją į rinkodarą, tyrimus ir diegimą, fabriko plėtrą ir labdarai skiriamą sumą. Priimdami sprendimus šiose srityse moksleiviai valdo savo verslo sėkmingumą. Turnyrų metu tarpusavyje varžosi keletas komandų, tad sukuriama konkurencinga verslo rinka.

 

Šiame turnyre moksleiviai turėjo įvykdyti ir įmonės „8ToGo“ parengtas užduotis. Įmonės atstovės sako, jog jų komandos tikslas buvo pateikti klausimus iš tikrų verslo situacijų, kad mokiniai, kurie planuoja ateityje kurti realų verslą jau dabar susipažintų su keblesnėmis situacijomis.

Daugiau apie: Sunku pratybose – lengva kare: verslininkų problemas sprendžia moksleiviai

JA Alumni Lithuania atgimsta!

JA Alumni Lithuania atgimsta!

Po daugiau nei 3 metų tylos, JA Alumni Lithuania klubas vėl atgimsta...

 

Jeigu Tu ar Tavo draugai yra JA Alumni ir norėtum (-ų) daugiau sužinoti, kuo JA Alumni gyvena bei dalyvauti Alumni veikloje - užsiregistruok pats ir paskaitink užsiregistruoti draugus>>

 

Daugiau apie: JA Alumni Lithuania atgimsta!

Inovatyvus verslas 2017

Inovatyvus verslas 2017

Jau kovo 23 dieną Kauno miestą sudrebins didžiausias jaunimo verslumo renginys Lietuvoje – „JA Marketplace 2017“. Tai jau tradicija tapęs renginys, gyvuojantis Estijoje, Latvijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, kasmet pritraukiantis vis daugiau moksleivių iš skirtingų Europos šalių, kurio metu jaunuoliai varžosi dėl geriausiųjų bei inovatyviausiųjų Europoje vardo.

Tiek Europoje, tiek ir Lietuvoje jaunimo verslo iniciatyvos nėra naujiena. Mūsų šalies moksleiviai jau nuo 1993 metų sėkmingai kuria bendroves pagal „Junior Achievement MMB“ (Mokomųjų mokinių bendrovių) programą.

Pasak Kauno miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vyriausiosios specialistės Vilijos Adaškevičienės, Lietuvos jaunimas, kartu su savo idėjomis bei jau sukurtais produktais, gana dažnai tampa lyderiais Europoje, kas parodo puikų mūsų mokinių pasirengimą, jų kūrybiškumą, savarankiškumą bei atsakomybės jausmą. Tokie projektai suteikia praktinių gebėjimų kurti, mąstyti, veikti čia ir dabar. Šios programos dalyviai turi galimybę išbandyti savo jėgas skirtingose srityse ir atrasti tai, kas yra arčiausiai jų širdies.

Galiausiai, tai padeda užmegzti santykius su sėkmingais verslininkais, organizacijų vadovais, kurie yra visuomet pasiruošę ištiesti pagalbos ranką pradedančiajam verslininkui. Pašnekovė teigia, jog tai yra lyg XXI amžiaus mokykla, kuri kuria ir plėtoja bendravimo, bendradarbiavimo, mokymosi kartu ir vieniems iš kitų kultūrą.

Daugiau apie: Inovatyvus verslas 2017

Moksleivių kuriami verslai: nuo kavos iki peteliškių

 Moksleivių kuriami verslai: nuo kavos iki peteliškių

Vasario 28 d. Klaipėdoje buvo surengta verslumo mugė, kurioje savo verslus pristatė uostamiesčio ir kitų miestų moksleiviai. Jaunimo idėjas vertinę komisijos atstovai pasidžiaugė, kad jaunieji verslininkai jau išaugo iš "pirk-parduok" marškinių ir kasmet sugalvoja šviežių idėjų.

"Džiugu, kad mokiniai dabar labiau orentuojasi į gamybą. Jie suvokia, kad tai geriausia ateitis - kurti patiems produktą ir jį parduoti. Tikrai pasiektas jau kitas lygmuo", - pasidžiaugė Klaipėdoje vykusio renginio organizatorius, "Smeltės" progimnazijos direktorius Edmundas Kvederis.

Jam antrino ir Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro direktorius Vytautas Krutulis.

"Smagu, kad išnyko tokie elementarūs buitiniai versliukai, kaip savo gamybos muilas ar pyragėliai. Idėjos dabar įdomesnės ir šviežesnės. Smagu ir tai, kad jos nesikartoja kelerius metus iš eilės", - sakė V. Krutulis.

Daugiau apie: Moksleivių kuriami verslai: nuo kavos iki peteliškių

7 pirmadieniai su Junior Achievement Alumni

Pokalbių ciklas „7 pirmadieniai su“

 

Su kiekvienu projektu augame ir stiprėjame. Lietuvos Junior Achievement, gerai žinoma kaip viena iš didžiausių nevyriausybinių organizacijų, skirta spręsti pagrindines jaunų žmonių socialines ir ekonomines problemas, šviečiant bei suteikiant žinių, praktikos galimybes dar mokyklos suole, šiandien jungia nemažą Alumnių klubą, kur sėkmingai realizuojame savo idėjas. Neseniai praūžęs visiškai mums naujas projektas – pokalbių ciklas „7 pirmadieniai su“ – leido pasisemti patirties ir neišsiimamų emocijų: nuo plačiausių šypsenų iki didžiausio nuovargio.

Du mėnesiai įtempto, kruopštaus, tačiau smagaus darbo: pradedant lapkričio septinta diena, baigiant jau beprasidedant šventiniam laikotarpiui – gruodžio 19-ąja. Sulaukėme dažno klausimo, kodėl, iš pirmo žvilgsnio ekonominė organizacija, į savo pirmadieninius pokalbius kviečia su ekonomika kai kada visiškai nesusijusius žmones – tokius kaip: Jurgis Didžiulis, Paulius Gritėnas, Unė Kaunaitė, Jolita Vaitkutė, Rokas Bernatonis ir tik vos du pašnekesiai buvo susijusia tema – su Mykolu Majausku ir Tomu Poška bei Tadu Tursa? Mus, JA Alumni, jungia jau ne tik ekonominiai ar socialiniai siekiai. Esame visi baigę šią programą, lankydami 11 – 12 klasės ekonomikos pamokas. Dabar susibūrę visi į pasaulį žvelgiame platesniu žvilgsniu: ieškome naujų atsakymų, potyrių, patirties įvairiose srityse taip plėsdami savo akiratį ir pasiruošę pagelbėti moksleiviams plečiant savąjį.

 

Daugiau apie: 7 pirmadieniai su Junior Achievement Alumni

Europos verslumo skatinimo apdovanojimas „Lietuvos Junior Achievement“

Europos verslumo skatinimo apdovanojimas „Lietuvos Junior Achievement“

Šį rudenį įvyko jubiliejiniai - dešimtieji Europos verslininkystės skatinimo apdovanojimai, kuriuose skambėjo ir „Lietuvos Junior Ahcievement“ vardas. Smulkių ir vidutinių įmonių asamblėja vyko Bratislavoje (Slovakija), šio renginio tikslas – skatinti inovatyvų požiūrį ir kūrybiškas idėjas, spartinti verslų kūrimąsi Europoje. Renginį organizuoja Europos komisija ir kasmet kviečia į susitikimą vis kitoje šalyje.

 

2016 m. lapkričio 25 d.Bratislavoje vykusiuoseEuropos verslininkystės skatinimo apdovanojimuose dalyvavo LJA, kuri tapo laimėtoja Lietuvoje nominacijoje „Verslumo dvasios skatinimas“. LJA konkurso nominacijoje „Verslumo dvasios skatinimas“ dalyvavo su projektu „Lietuvos Junior Achievement“ mokomoji mokinių bendrovė (MMB) programa bei šios programos respublikiniai ir tarptautiniai konkursai.

Mokinių bendrovė – tai mokyklinis verslo laboratorinis darbas, kurio metu mokiniai praktiškai dalyvauja savo įkurtos įmonės veikloje, pasiūlydami rinkai savo prekę ar paslaugą. Savo mokomosios bendrovės produktą reikia sugebėti sėkmingai parduoti už realius pinigus. MMB programa paprastai trunka kelis mėnesius, jos metu mokiniai įgyvendina visus realios bendrovės gyvavimo etapus – nuo verslo idėjos iki jos praktinio realizavimo, nuo registracijos iki jos uždarymo, pasibaigus mokomajai veiklai. Mokinių mokomosios bendrovės pagal LJA programą šalies mokyklose kuriamos jau kelis dešimtmečius.

Daugiau apie: Europos verslumo skatinimo apdovanojimas „Lietuvos Junior Achievement“

Junior Achievement įžvalgos. Apsukrus ar pilietiškas: ką apie tai galvoja moksleiviai?

Junior Achievement įžvalgos. Apsukrus ar pilietiškas: ką apie tai galvoja moksleiviai?

Dilema, kaip pasielgti – pilietiškai ar užsimerkiant prieš įstatymus – yra pažįstama ne tik mokesčius mokantiems, atlyginimus gaunantiems suaugusiesiems. Dar mokyklos suole esantys vaikai ir paaugliai prisipažįsta, kad apie kontrabandą, mokesčių slėpimą ir panašaus elgesio apraiškas savo aplinkoje girdi dažnai. Todėl ypač svarbu, kad jaunajai kartai pavyktų įskiepyti pilietiškai atsakingo ir vertybėmis besivadovaujančio žmogaus elgesio gaires, kuriomis ši galėtų vadovautis būdama savarankiška ir suaugusi.


Būtent todėl viešoji įstaiga „Lietuvos Junior Achievement“ organizuoja įvairias programas Lietuvos moksleiviams. Ši pasaulinė nevyriausybinė organizacija buvo įkurta tam, kad padėtų spręsti jaunų žmonių socialines ir ekonomines problemas, tam pasitelkdama edukaciją ir parodydama galimybes keisti savo ateitį.


Apibendrindami savo ir veiklose dalyvaujančių mokytojų patirtį, „Lietuvos Junior Achievement“ atstovai pastebi, kad mokyklose dar nėra tekę susidurti su klasėmis, kuriose mokiniai nebūtų girdėję apie šešėlinę ekonomiką. Dalis mokyklų auklėtinių prisipažįsta, kad tokia veikla egzistuoja arba yra toleruojama ir jų artimiausioje aplinkoje. Moksleiviai nedrąsiai prasitaria apie atlyginimus vokeliuose, kontrabandines cigaretes ir panašias tolerancijos šešėlinei veiklai apraiškas.

 

Daugiau apie: Junior Achievement įžvalgos. Apsukrus ar pilietiškas: ką apie tai galvoja moksleiviai?