Naujienos

Dešimtokė lietuvė – Europos jaunimo verslumo lyderė

Dešimtokė lietuvė – Europos jaunimo verslumo lyderė

Liepos 11–13 dienomis Briuselyje (Belgijoje) vyko „Junior Achievement“ organizuojamas Europos mokinių verslų konkursas. Lietuvai atstovavo dešimtokių merginų komanda, gaminanti nerūdijančio plieno kamuoliukus, kurie vos per kelias minutes karštą gėrimą atšaldo iki tinkamos gerti temperatūros. Tarp 38 Europos šalių komandų lietuvės neliko nepastebėtos.

„C&te“ bendrovę per „Lietuvos Junior Achievement“ programas su savo ekonomikos mokytojo Modesto Raudonio pagalba įkūrė šešios Daugų Vlado Mirono gimnazijos antrokės. Pačių sugalvota idėja ir atkaklus darbas atnešė pergalę, kurią iškovojo laimėdamos geriausios šių metų Lietuvos mokomosios mokinių verslo bendrovės vardą, dėl kurio varžėsi daugiau kaip 170 moksleivių verslų. Laimėjimas Lietuvoje reiškė teisę savo šaliai atstovauti jau 28-tą kartą organizuojamame Europos mokinių verslų ko

nkurse. Daugiau kaip 200 jaunųjų verslininkų, kurie dar mokykloje pasinaudojo proga įkurti savo realią įmonę, susirinko kovoti dėl geriausiųjų vardo, rašome pranešime žiniasklaidai. 

Konkurso metu moksleiviai turėjo parengti savo veiklos metinę ataskaitą, dalyvauti interviu su investuotojų komisija, viešai pristatyti idėją ir pademonstruoti savo sugebėjimus produkto stende.

Daugiau apie: Dešimtokė lietuvė – Europos jaunimo verslumo lyderė

LJA vasaros verslumo stovykla 2017

LJA vasaros verslumo stovykla 2017

Lietuvos Junior Achievement ir vėl kviečia 15-18 m. jaunimą į vasaros verslumo stovyklą! 

Šių metų sotvyklos tema:
Silicio slėnis: moksleiviai už verslo gigantų valdymo vairo. Visi stovyklos dalyviai užims vadovaujančias pareigas Facebook, Google, Apple, eBay, Tesla ir Uber įmonėse ir spręs iškilusias problemas. 

Neturime jokios abėjones, kad ši stovykla taps geriausiu Tavo vasaros nuotykiu, kuriame:
* sužinosi kaip sukurti tikrai stirpų verslo planą;
* išmoksi parduoti savo idėją;
* susirasi draugų, o gal net potencialių verslo partnerių;
* mokysies iš savo srities profesionalų; 

Stovykla organizuojama nepaprastoje vietoje - Harmony Park, kuris stulbina ne tik neįprastu gamtos grožiu, bet ir suteikia galimybę valgyti tai, kas užauginta parko erdvėse, turi nuosavą žirgyną, hipodromą, ir SPA. 

Daugiau apie: LJA vasaros verslumo stovykla 2017

Į LJA vaikų verslumo ugdymo projektus įsitraukia SEB bankas

Liepos 3 d. viešoji įstaiga „Lietuvos Junior Achievement“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su SEB banku ir dvejiems metams užsitikrino finansinę bei ekspertinę didžiausio šalyje banko paramą. Finansinė parama, kurios vertės sutartį pasirašiusios šalys neskelbia, bus skirta vyresniųjų klasių Lietuvos moksleivių finansinio raštingumo ir verslumo ugdymo programų įgyvendinimui. 

„Partnerystė su SEB banku mums leis į programas įtraukti dar daugiau šalies jaunuolių ir suteikti jiems galimybę įgyti verslo kūrimo pradmenų. Lietuvos mokyklose ekonomikos ir verslumo pamokoms skiriama per mažai dėmesio ir tai tebėra, galima sakyti, vien iniciatyvių mokytojų atsakomybė. Todėl verslo įsitraukimas į visuomenės švietimą finansinio raštingumo klausimais yra labai reikalingas. Bendraudami su praktikais jaunuoliai mokosi iš jų, o matydami įkvepiančius pavyzdžius įsitikina, kad sėkmingą ateitį gali susikurti patys“, – sako VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius Justinas Noreika.

Partnerystė su SEB banku taip pat numato dalijimąsi žiniomis ir patirtimi. Banko specialistai įsitrauks į vaikų, savo mokyklose įkūrusių mokomąsias verslo bendroves, konsultavimą. Pasak J. Noreikos, su banko atstovais jau tariamasi dėl verslumo mugių bei moksleivių parengtų verslo planų simuliacinių prisistatymų „potencialiems investuotojams“ organizavimo. Du SEB banko atstovai – Vaidas Žagūnis, SEB banko Valdybos narys ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovas, ir Rūta Ežerskienė, SEB banko Klientų segmentų vadybos ir inovacijų skyriaus vadovė, ­­­­– patarinės „Lietuvos Junior Achievement“ ir dalyvaus įstaigos valdybos veikloje.

„Lietuvos Junior Achievement“ atlieka labai reikalingą misiją – skatina mūsų vaikų iniciatyvumą ir ugdo jų verslumą. Artimiausioje ateityje svarbiausiomis verslininko savybėmis taps inovatyvus mąstymas, greitis ir noras keistis. Norime padėti kurti būtent tokią pokyčiams ir inovacijoms įkvepiančią aplinką bei padrąsinti pradedančiuosius verslininkus. Lietuvoje dažnai sutinku žmonių, kurie nori imtis verslo, bet niekaip nesiryžta, nes nežino nuo ko pradėti. Tačiau verslumas nėra kažkokia įgimta savybė, tai gali būti išugdoma. SEB banke esame sukaupę labai didelį šių žinių bagažą, todėl savo ekspertine patirtimi norime pasidalyti ir su mūsų jaunąja karta. Jungiamės prie iniciatyvos, nes norime padėti ugdyti Lietuvos jobsus, muskus, bezosus ar gatesus“,  – komentuoja SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovas V. Žagūnis.

Daugiau apie: Į LJA vaikų verslumo ugdymo projektus įsitraukia SEB bankas

Ieškomas komandos pastiprinimas!

Daugiau apie: Ieškomas komandos pastiprinimas!

2016 m. stovykla

2016 m. stovykla

 

33 moksleiviai ir 5 mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų rugpjūčio 22-27 dienas praleido Molėtų rajone. Prie organizatorių komandos prisijungė ir 5 Junior Achievement programų alumniai. Stovyklą aplankė ir žiniomis pasidalino net 6 įmonių ir organizacijų atstovai.

Vasaros naktys ilgėjo, mokslo žmonės ruošėsi naujiems darbams, o mes paskutines šiltas dienas sutikome su būriu aktyvių ir verslių mokinių bei mokytojų. Šią vasarą užbaigėme verslumo stovykloje, kurioje net 5 dienas mokėmės, kūrėme ir linksminomės.

Verslumo stovyklos dvasia – aktyvus jaunimas. Beveik savaitę prie ežero praleidę mokiniai turėjo galimybę geriau pažinti save ir atrasti vietą komandinėse užduotyse. Susipažinę su tokiu pat motyvuotu jaunimu, mokėsi iš stipriausių įmonių atstovų ir gerai praleido laiką kurdami bei mokydamiesi.

Kadangi į stovyklą susirinko moksleiviai ir mokytojai iš skirtingų Lietuvos kraštų, užsiėmimus pradėjome nuo savęs ir komandos pažinimo. Pirmoji mus aplankė atradimų trenerė Raminta Girdvainė, kuri žaidimu „Points Of View“ padėjo pažvelgti į save iš skirtingų gyvenimo prizmės kampų.

Daugiau apie: 2016 m. stovykla

Verslininkai suteikė galimybę moksleiviams išbandyti jėgas darbo rinkoje

Šalyje netrūksta pasisakymų apie moksleivių profesinio orientavimo trūkumą, kuris padėtų jaunam žmogui lengviau apsispręsti, kokį karjeros kelią pasirinkti. Nors tuo turėtų rūpintis švietimo įstaigos, vis dažniau į moksleivių verslumo skatinimą įsitraukia ir kitos organizacijos bei privatus verslas. Viena tokių – NVO „Lietuvos Junior Achievement“, kurios įkurtai mokomajai mokinių bendrovei galimybę realiai išbandyti savo jėgas darbo rinkoje suteikė moksleiviams uniformas gaminantis prekės ženklas „8ToGo“.

Ši įmonė jau ne pirmą kartą imasi iniciatyvos didinant moksleivių užimtumą. UAB „First Priority“, kuriai priklauso  „8ToGo“, buvo nominuoti sparčiausiai augančių bendrovių rinkimuose „Gazele 2016“, tad nenuostabu, kad jų verslo sprendimai ne visuomet telpa į tradicinius rėmus. Šį kartą, bendradarbiaujant kartu su NVO „Lietuvos Junior Achievement“, įmonė įgyvendino netradicinę idėją – savo naujausiai fotosesijai, kurioje dalyvavo moksleiviai, pasamdė dvyliktoką, kuris gavo galimybę realiai užsidirbti pinigų išbandant savo jėgas darbo rinkoje. 

„Idėja gimė dalyvaujant NVO „Lietuvos Junior Achievement“ renginiuose, kuriuose esame rėmėjai. Ši organizacija skatina moksleivių verslumą ir udgo juos, moksleiviai buriasi į grupes bei stengiasi kurti savo verslus ir daugeliui iš jų tikrai pavyksta įgyvendinti savo idėjas! Renginių metu susipažinome su komanda, kuri specializuojasi filmavimo bei fotografavimo sferoje ir pagalvojome, kodėl moksleivių negalėtų įamžinti moksleivis?“, - apie kilusią idėją pasakojo „8ToGo“ prekės ženklo vadovas Donatas Puodžiukynas ir pridūrė, jog kuriant produkciją, skirtą moksleiviams, labai svarbu ir juos pačius įtraukti į gamybos procesą, kad rezultatas jiems išties patiktų.

Daugiau apie: Verslininkai suteikė galimybę moksleiviams išbandyti jėgas darbo rinkoje

Tarptautinė programa „Youth Empowered“ atvėrė galimybes norinčiam dirbti jaunimui

Tarptautinė programa „Youth Empowered“ atvėrė galimybes norinčiam dirbti  jaunimui

Gegužės 13 d. Varėnoje startavusios tarptautinės edukacinės programos „Youth Empowered“ pirmasis etapas baigėsi. Mokymuose, kuriais siekiama prisidėti prie jaunimo nedarbo prevencijos mūsų šalyje, sėkmingai sudalyvavo 29 jaunuoliai. Praėjusį šeštadienį jie užvėrė seminarų duris kur kas labiau pasitikėdami savimi ir nusiteikę ambicingai siekti karjeros tikslų.

Programą drauge įgyvendina nevyriausybinė organizacija „Junior Achievement Lietuva“ ir bendrovė „Coca-Cola HBC Lietuva“.

„Mes tikime jaunų žmonių potencialu, nes jie yra ateities lyderiai, kurie prisidės prie šalies gerovės kūrimo. Tačiau, dėl įvairių gyvenimo aplinkybių ne visi iš jų turi galimybę realizuoti savo potencialą ir siekti karjeros. Todėl šia socialinės atsakomybės programa mes jungiamės prie įvairių Lietuvos valstybės institucijų, fondų bei organizacijų pastangų ir siūlome jaunimui įgyti praktiškų žinių, praversiančių jiems pradedant karjeros kelią“, – sako šią programą įgyvendinačios bendrovės „Coca-Cola HBC Lietuva“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė.

Varėnoje vykusios „Youth Empowered“ programos seminarų metu jaunuoliai, kuriuos suburti į mokymus padėjo Varėnos jaunimo reikalų koordinatorė Solveiga Žukienė, klausėsi paskaitų ir aktyviai dalyvavo užsiėmimuose. Jų metu stengėsi pažinti save, nagrinėjo viešojo kalbėjimo ir derybų meno subtilybes, susipažino su verslo pagrindų kūrimu. Svarbiausia, stengėsi priartėti arčiau link savo svajonės – dirbti įdomų ir prasmingą darbą.

Daugiau apie: Tarptautinė programa „Youth Empowered“ atvėrė galimybes norinčiam dirbti jaunimui

Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Gegužės 15 d., pirmadienį, Lietuvoje prasideda jau šeštus metus iš eilės rengiama asociacijos „Investors‘ Forum“ ir skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ akcija „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“. Šiais metais ypatingas dėmesys skiriamas Lietuvos regionų šešėlinės ekonomikos problemai.

Pasak iniciatyvos globėjos prezidentės Dalios Grybauskaitės, nėra vieno recepto sumažinti šešėlinės ekonomikos mastus. Tačiau pats geriausias būdas – įtraukti kuo daugiau Lietuvos žmonių šiai problemai spręsti, didinti visuomenės pilietiškumą ir netoleranciją „šešėliui“. Kiekvienas žmogus turi suvokti, kad gaudamas atlyginimą „vokelyje“, pirkdamas kontrabandines prekes ar nereikalaudamas kvito už įsigytą prekę skriaudžia save, savo šeimą ir valstybę.

Prezidentė pabrėžė, kad siekiant kuo labiau įtraukti visuomenę, būtina aktyviai dirbti ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir regionuose.

„Akcijos savaitę kartu su skaidrios ir veiksmingos valstybės idėją remiančiais valstybės tarnautojais, visuomenės veikėjais, verslininkais, nevyriausybinių organizacijų atstovais Lietuvos miestuose ir miesteliuose skleisime žinią, kad kiekvienas galime prisidėti prie mūsų šalies stiprinimo. Ši akcija Lietuvos gyventojams jau nėra naujiena, todėl džiaugiamės, kad prie akcijos prisijungia vis daugiau gražių iniciatyvų“, – sako Rūta Skyrienė, asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė.

Daugiau apie: Prezidentė kviečia jungtis į kovą su šešėliu

Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazijos antrokės, sukūrusios šilumą sugeriančius nerūdijančio plieno kamuoliukus gėrimams vėsinti, atstovaus Lietuvai tarptautiniame mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) konkurse Briuselyje. Mokinių verslo pavyzdžių Lietuvoje daug, tačiau verslumo skatinimui reikia ne tik jų pačių entuziazmo.

„Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) nacionaliniame MMB konkurse dalyvavo 44 stipriausios MMB, o vien šiais mokslo metais tokių šalies mokyklose veikė 179, kai kuriose – po 10 ir daugiau.

MMB laikomos praktinio verslumo mokymosi rezultatu, nes patys mokiniai kuria produktus ar paslaugas ir verslumo mokosi realiai: nuo idėjos brandinimo, verslo plano sudarymo iki akcijų išpirkimo ir dividendų išsidalijimo. Per 24 programos Lietuvoje metus mokiniai įsteigė 2.198 MMB, jų pajamos sudaro 685.401 Eur.

Pavyzdžiui, Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos trečiokų įsteigta MMB „FunFilm“, nuo praėjusių metų laprkčio gavusi 660 Eur pajamų, jau pardavė 49 magnetus „Clip-it“, skirtus lengviau tvirtinti priedus prie fotoaparato ar filmavimo kameros, 15 iš jų per tarptautinę e. komercijos platformą Ebay.com pasiekė Švedijos pirkėjus.

Daugiau apie: Po pamokų paliktas verslumo ugdymas

Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Gegužės 5 dieną, Vilniuje, PPC „Ozas“ vyko „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama Nacionalinė Mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) mugė – konkursas. Renginyje dalyvavo net 43 moksleiviški verslai iš visos Lietuvos. Mugės – konkurso metu buvo išrinkta geriausia 2017 metų bendrovė, kuri vyks į Briuselį atstovauti Lietuvai visos Europos mokinių bendrovių konkurse ir paraleliai rengto konkurso, organizuojamo kartu su JAV ambasada Latvijoje „Start Strong Start Up“ laimėtojai, kurie iškovojo kelionę į JAV, Silicio slėnį.

 

Šiais metas geriausias moksleiviškas startuolis – MMB C&te. Ši jaunų merginų komanda gamina plieno kamuoliukus, kurie vos per kelias minutes karštą gėrimą paverčia tinkamos gerti temperatūros. „Gegužės 5d. visai mūsų komandai buvo labai svarbi. Jai pradėjome ruoštis maždaug nuo tarptautinės mugės "JA Marketplace" Kaune. Neslėpsiu, tikrai norėjome laimėti, važiavome su aiškiu tikslu. Žinojome su kuo teks varžytis, kokios stiprios komandos dalyvių sąraše, todėl bandėme panaudoti visus įmanomus slaptus ginklus: pakeitėme stendo dizainą, susikonstravome optinės iliuzijos stalą, ataskaitą rengėme keturias dienas iki pat išnaktų, kartais tekdavo pasėdėti prie jos ir iki ketvirtos ryto. Tačiau buvo verta! Įrodėme sau, kad labai tikint ir dirbant galima pasiekti viską. Labai dėkojame tėvams, padėjusiems mokytojams, o ypač ekonomikos mokytojui Modestui Raudoniui. Jau turime daug idėjų tarptautinei mugei! Šis be proto didelis laimėjimas dar labiau užmotyvavo dirbti ir stengtis. Padarysime viską, kad Lietuva galėtų mumis didžiuotis!“ - džiaugsmo neslėpė MMB C&te prezidentė Greta Jarmalavičiūtė.

Mokinių verslams yra taikomi profesionalūs kriterijai. Komisija atsižvelgia į jaunimo sugebėjimą parduoti savo prekę ir puikų rinkos bei konkurentų išmanymą. Labai svarbu ir komunikaciniai įgūdžiai, prekės ženklo įvaizdžio formavimas, komandinis darbas. Renkant geriausius yra vertinama ir finansinė bendrovės ataskaita, kuri turi būti pildoma pagal visus verslo reikalavimus.

Nacionalinėje mugėje moksleiviai turi progą atskleisti savo verslumo potencialą ir juo įtikinti kitus. Renginio metu galima betarpiškai susipažinti su bendrovių veikla, nusipirkti jų produkcijos ir užmegzti verslo ryšius.

Daugiau apie: Moksleiviai kelią į verslo pasaulį skinasi inovacijomis

Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti jaunimui

Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti  jaunimui

 Turėti įdomų, prasmingą darbą, suteikiantį galimybę realizuoti save ir užsidirbti pinigų savarankiškam gyvenimui – svajonė, kurią turi bemaž kiekvienas mokyklą baigiantis jaunuolis. O dar stipriau šį poreikį jaučia tie, kuriems likimas nepašykštėjo iššūkių, dėl kurių teko palikti mokyklą, nutraukti studijas, nukreipti savo jėgas į šeimos rūpesčius. Kaip sustiprinti pasitikėjimą savimi, nuo ko pradėti pasiruošimą karjerai ir kaip laimėti konkurenciją darbo rinkoje – apie tai bus kalbama gegužės 13 d. Lietuvoje prasidedančios tarptautinės programos „Youth Empowered“ seminarų metu.


Edukacinę programą, kurios tikslas prisidėti prie jaunimo nedarbo prevencijos, mūsų šalyje kartu įgyvendins dvi organizacijos – bendrovė „Coca-Cola HBC Lietuva“ ir NVO „Junior Achievement Lietuva“.Programa „Youth Empowered“ jau prasidėjo Italijoje, Baltarusijoje, Graikijoje netrukus ji prasidės dar 25-iose šalyse, kuriose veikia „Coca-Cola HBC“.


„Lietuvoje jaunimo nedarbo lygis siekia 10,4 proc., tačiau žvelgdami į ateitį negalime šio rodiklio ignoruoti – juk kiekvienas mūsų šalyje gyvenantis jaunas žmogus yra svarbus. Visi bendromis jėgomis turime įkvėpti jį ieškoti savo stiprybių, siekti prasmingų tikslų, padėti nepasimesti suaugusiųjų pasaulyje, kuriame darbas reiškia labai daug. Todėl su šia socialinės atsakomybės programa mes jungiamės prie įvairių Lietuvos valstybės institucijų, fondų bei organizacijų pastangų ir, visų pirma, siūlome jaunimui įgyti labai praktiškų žinių, kuriomis dalinsis profesionalūs personalo valdymo bei lyderystės specialistai“, – sako „Coca-Cola HBC Lietuva“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė.


Seminarus ves „OVC Consulting“ vyresnioji konsultantė, lektorė ir psichologė Viktorija Matusevičiūtė bei jaunesnysis konsultantas Justas Kupčinskas, viešojo kalbėjimo ir lyderystės klubo „First Toastmasters of Lithuania“ prezidentė Greta Šiaučiūnaitė, asociacijos „Lietuvos startuoliai“ direktorius Donatas Smailys. Juose taip pat dalyvaus bei savo karjeros istorija su jaunimu pasidalins „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių marketingo vadovė Natalija Platonova ir Lietuvos prekybos vadovas Robertas Dabulskis.

Daugiau apie: Programa „Youth Empowered“ – galimybė norinčiam dirbti jaunimui

„Jaunojo kolegos savaitė“

„Jaunojo kolegos savaitė“

Gegužės 29 – birželio 2 dienomis kviečiame dalyvauti Jaunojo kolegos savaitėje.

 

Jaunojo kolegos savaitė – tai jau kelis metus iš eilės vykstantis projektas, kurį organizuoja iniciatyva „būsiu__“ kartu su Všį Lietuvos Junior Achievement".  

Jos metu įvairių sričių specialistus kviečiame surasti darbotvarkėje laiko profesinio kelio ieškančiam moksleiviui ir suteikti jam galimybę gyvai pamatyti, kaip atrodo Jūsų darbo diena, su kokiais iššūkiais ir užduotimis susiduriate kasdien.

 

Daugiau apie: „Jaunojo kolegos savaitė“