Mokinių idėjos pribloškė: sukūrė tai, ko pasaulyje dar nebuvo

Mobiliosios aplikacijos, aksesuarai iš antrinių žaliavų, išorinės baterijos ir lempiniai garso stiprintuvai. Tai tik keletas produktais virtusių verslo idėjų, kurių Lietuvoje imasi moksleiviai.

Penktadienį susipažinti su jaunaisiais verslo lyderiais buvo galima Vilniaus prekybos centre „Ozas“ suorganizuotuose „Junior Achievement“ staruolių apdovanojimuose. Čia jaunuoliai, įsikūrę atskiruose stenduose, noriai pasakojo apie savo idėjas bei kvietė iš arčiau pamatyti jų sukurtus produktus.

Pirmi pasaulyje

Jauni ir drąsūs. Taip galima apibūdinti jaunuosius verslininkus, kurie savo sumanymus sieja su inovacijomis. Viena iš tokių – devintokų Kasparo ir Ėvės sukurta ekologiška išorinė baterija, kraunama saulės elementais.

„Mūsų idėja – ekologišką energiją galima gauti ne tik iškėlus ant stogų ją gaminančius saulės modulius. Sukūrėme produktą, kurį siūlysime dažnai keliaujantiems, stovyklaujantiems, važinėjantiems dviračiais“, – sukurto gaminio prototipą pristatė jaunuoliai.

Jie pasakojo, kad išorinė baterija yra labai efektyvi.

20 tūkst. ampervalandžių baterija įkraunama vos per 12 valandų. Jos talpa tokio dydžio, kad vienu metu iš jos galima pilnai įkrauti 8 telefonus. „Šiandien čia yra prototipas, jame dar trūksta pačių saulės elementų. Taigi elektros energijos tam nebereikės“, – sakė idėjos savininkė Ėvė ir pridūrė, kad medis, iš kurio pagamintas baterijos korpusas, galės būti perdirbtas.

Paklausti apie tai, kas sugalvojo tokią inovatyvią idėją, ranką pakėlė Ėvė.

„Mūsų Kauno Jablonskio gimnazijoje yra toks projektas, kur lankome savotiškus kursus apie ekonomiką. Ten turėjome paskaitą apie idėjų generavimą, tad ir sugalvojome sukurti tokį produktą“, – kolegę gyrė Kasparas.

Tiesa, jaunuolis išdavė, kad idėjos įgyvendinimas kėlė nemažai ginčų. „Gero produkto kūrimas be skraidančių kėdžių neįvyksta, buvo daug pykčio“, – žodžių į vatą nevyniojo jaunasis verslininkas.Planuojama, kad ekologiškos išorinės baterijos kaina sieks apie 50 eurų, o produktą bus galima įsigyti jau rudenį. „Lygiai tokio paties produkto rinkoje šiuo metu nėra, na, gal Kinijoje, tačiau jie turi kitokią koncepciją, išorinės baterijos yra statomos ant specialios pakylos“, – pasakojo Kasparas.

Unikali idėja keliautojams

Visai netoli jų stendo buvo įsikūręs merginų duetas. Akį čia atkreipė neįprasti džemperiai. Juos dėvėsiantys keliautojai galės pasižymėti, kurias šalis jau aplankė. „Ant džemerių bei marškinėlių yra atspausdinti Europos žemėlapio kontūrai. Juose bus galima pažymėti keliaujant aplankytas vietas. Kartu parduodame ir specialius rašiklius“, – apie idėją pasakojo merginos.

Jos pačios vilkėjo savo gaminius ir aiškino, kad nuspalvinti savo marškinėlius ar džemperį – labai paprasta. Tereikia pažymėti reikiamus kontūrus, išversti drabužį į kitą pusę ir palyginti lygintuvu. „Taip spalva įsigeria ir nenusiplauna“, – sakė klasiokės ir geriausios draugės, kilusios iš Jonavos ir drauge lankančios Jonavos Jaronimo Ralio gimnaziją. Džemperius ir marškinėlius galima įsigyti merginų „Facebook“ puslapyje „Travelistas“. Džemperis su gobtuvu ir kišenėmis kainuoja 32 eurus, marškinėliai – 16 eurų, o džemperis be gobtuvo – 30 eurų.

„Dažniausiai dirbame dviese. Nes geriausiai žinome viena kitos silpnybes ir stiprybes, tad taip papildome viena kitą“, – savo pridukto sėkme ir komandos darbu džiaugėsi 11-okės.

Buvo eksponuojama Niujorke

O štai iš Alytaus Putinų gimnazijos atvykę jaunieji verslininkai puikiai žino, kaip pritraukti praeivių dėmesį. Ant stalelio pasidėję kompiuterius ir išdėlioję akinius siūlė praeiviams patiems išbandyti paslaugą. „Taip mes pristatome savo kūrinį“, – sakė Aurimas ir davė užsidėti akinius bei pažvelgti į kompiuterio ekraną. Į jį žiūrint be akinių – nieko nematyti, tik paprastas baltas fonas, o užsidėjus akinius monitoriuje atsiranda lentelė. Taip, anot mokinių, tam tikrose įstaigose ir vietose galima užtikrinti konfidencialumą bei kompiuterio privatumą.

„Šį sumanymą pritaikyti galima net kino teatruose, kai žmonės ateina ir su kamera nufilmuoja filmą, o vėliau atsiranda piratinės jų versijos. Jei žmogus filmą žiūrėtų be akinių – jis nieko nematytų, o taip pat ir nieko nenufilmuotų“, – idėja dalinosi 11-okas Aurimas. Jų komanda jau yra sulaukusi ir vieno užklausimo apie pardavimą, mat technologija susidomėjo muziejaus savininkas Kaune, o vėliau viskas buvo eksponuojama net Niujorke.

„Mums tai – labai didelis įvertinimas“, – nuoširdžiai sakė jaunuolis. Tiesa, idėjos savininkas ir yra pats Aurimas. „Kartą, kai vasarą naudojausi mobiliuoju telefonu, buvau užsidėjęs akinius nuo saulės, kurie buvo poliarizuoti, todėl telefone nemačiau vaizdo. Esu smalsus, tad išsiaiškinau, kodėl taip nutiko. O prasidėjus mokslo metams mokytojai pasiūlė idėją įgyvendinti. Buvo daug sunkumų, tačiau viskas pavyko“, – teigė Aurimas. Šiuo metu komandoje moksleiviai dirba tryse. „Tokio dalyko Lietuvoje nėra, tačiau pasaulyje tokios idėjos sklando, bet kad būtų galima nusipirkti tokį sprendimą – nemačiau. Galima sakyti, kad mes pirmieji pasaulyje savo produktą pardavėme”, – džiaugėsi pašnekovas. Vaikino sukurti akiniai kainuoja 10-20 eurų, o ekrano paruošimas – 30-200 eurų.

Siūlo suvenyrus

Galiausiai pro šalį nepraeiname ir pro kitokius mokeslivių kūrinius – ant stalelio sudėtas įvairiausias vazas, logotipus, statulėles ir suvenyrus, spausdintus 3D spausdintuvu. Prie mūsų priėjęs Aleksėjus paaiškino, kad tai – dvyliktokų iš Klaipėdos Žaliakalnio gimnazijos verslas.

„Mūsų komandą sudaro 5 žmonės. Patį spausdintuvą viename konkurse laimėjo mūsų mokykla, tad pasvarstėme, kodėl gi jo neišnaudojus. Iš pradžių spausdinome plastmasines peteliškes, tačiau ne visi jų norėjo, tad sumąstėme pakeisti gaminį ir pradėjome spausdinti žaidimų logotipus. Klaipėdoje vyko mugė, kur mūsų produkcija buvo iššluota per 15 minučių“, – sakė jis

Šaltinis:
Lrytas.lt

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *